2006/10/01

高中同學會
Party of High School Classmates

寄件者 附中同學會

剛進去聚會場合時,座位上都空無一人,我是第一個進來的。等了約五分鐘後,黃同學、申同學進來了,他們看到我時都沒打招呼,可能以為我是某人的家眷吧,我主動向前跟他們打招呼,並一一喊出他們的名字,他們都楞住了,不知道這個女的是誰。黃同學想了一下,喊出說「妳難道是╳同學!?」,我微笑點點頭,他們都覺得很不可思議,我怎麼變成女生了,我問黃同學說,你怎麼會認出我來,他說他是看身高的,班上有180公分高的人沒有幾個。

我跟他們聊了幾分鐘後,班上最活躍的賴同學也進來了,我跟他打招呼,他也嚇一跳這個女生竟然是以前的╳同學。他感到很好奇,主動問了我很多問題,包括說「為什麼會想變女生呢?」「從多久以前就覺得自己是女生的了?」「妳變成這個樣子父母有沒有怎樣反應?」「在公司時同事都待妳很好嗎?」「至今到現在生活上有碰過什麼困擾?」

後來班導師進來了,我也嚇一跳,沒想到老師會來我們的同學會,賴同學為老師一一介紹同學,介紹到我的時候,老師一直覺得賴同學是對他開玩笑,一直問我說「妳是誰帶來的家眷啊?」直到我主動跟老師說「╳老師,你好」,老師才訝異地說「妳真的是那╳╳╳啊!」不過老師可能還是有點懷疑吧,就問了我以前一些事:「我記得妳以前很喜歡畫漫畫,後來還有繼續再畫嗎?」我就說台灣現在漫畫界也不太景氣,畫漫畫也無法填飽肚子,剛好我那時大學是考上資訊系,想說就算不能畫漫畫,學會寫程式,寫出自己喜愛的GAME也算是實現自己的夢想,畫圖的話就當做是自己另一個興趣好了。

老師可能覺得我今天這樣子穿只是一時好玩吧,也問了我許多問題,比如「從什麼時候開始會想變成女生的呢?」「父母那邊有怎麼樣?」。我就把自己的心路歷程、生活遭遇侃侃而談。後來老師跟我說,他覺得我現在變得開朗多了,我以前高中時講話都唯唯諾諾的,不太會表達自我,眼光不敢看別人,現在的我不僅比較敢表達自我,眼睛也看起來有神了。我說也有可能是我以前戴眼鏡,所以眼睛看起來小小的吧。


這次同學會時滿高興的是,許多同學都接納我,同學說我看起來就像是個女生,看不出來是男的。老師也滿開明的,並沒有歧視變性人,他認為我自己過的幸福快樂最重要。有的同學說他以前常抱怨我們這一班都是男生,沒有一個女生,現在很高興有女同學了。有人說這代表附中什麼事都是第一,可以編入以後的附中傳奇。同學會後,大家聚在一起拍照,我也非常地開心一起合拍。之後就各自回家了。

Party of High School Classmates

As I arrived at the place of party, there was nobody on the seats. I was the first one came here. After waiting for few minutes, classmate Huang and classmate Shen came in. They didn't say hello to me. I supposed they thought I am the girlfriend of someone else. I gave a greeting to them on my own accord, and call their name respectively. They were shocked. They had no idea who she was. Classmate Huang mulled for a while, and shouted "Hey! You are classmate XXX, right!?" I nodded with a smile. They felt it marvelous. What makes me change to be a girl?

I asked classmate Huang, "How did you recognize me"? He said, "I noticed your long stature, because there are a few of classmates longer than six feet".

After chatting for few minutes, schoolmate Lai, who is the most active person in the class, also came in. I said hello to him. He was astonished this girl was one of his classmates before. He was curious, and ask me many questions, such as "Why did you want to become a girl?", "How long before you feel you are a girl?", "How do your parents treat you as you changed to a girl?", "Do your colleagues in the office treat you well?", and "Have you encountered any trouble in daily life?"

Afterwards, class teacher also came in. I astounded, because I didn't expect the teacher will join the party. Classmate Lai introduce other classmates to the teacher respectively. When I was introduced, teacher thought Lai was kidding at him. Teacher kept asking me, "Are you a girlfriend brought here by one of my students". Until I said "Hello, Teacher Gao", the teacher realized, and said, “Oh, you are my student XXX”. Perhaps the teacher still doubted me, so he asked me, “I remember you were interested in drawing manga, are you still working on it?” I answered, “The industry of manga in Taiwan is not mature enough. This career can barely provide the maintenance for the manga creators. As I gained the admission to the department of Computer Science, I decided to be a game programmer. I wanted to create the game I dreamed. The manga creation can just be my recreation.”

The teacher maybe thought I cross-dressed myself for fun, he asked me some questions, such as “How long before you decide to change your gender?”, “How do your parents think?” I began to confide my life history, and life experience to the teacher. Then, the teacher told me, “You looked more confident and more extrovert than before. While you studied in high school, you were a very shy boy. You were bad to the sociability. Nowadays, you are good at expressing yourself, and your eyes look more attractive.” I answered, “Maybe I wore eyeglasses before, so my eyes looked unappealing.”

I was very happy in this party, because many classmates accepted. One the classmates said nobody could recognize me as a boy, and I am a girl at all. My teacher has an open mind, he did not discriminate transsexual, and he think it is more important to keep in a cheerful frame of mind. One of the classmates said, he always complained about that all of the students in this class are male, no one is female, and he is glad that there is one female student in this class. One said it represents the predominance of HSNU, and it should be picked into the legends of HSNU. After the party, we had a fun to be photoed together. I also joined. Then, everyone returned home happily.

1 comment:

Anonymous said...

我也是附中耶~~