2006/10/01

辦好新身份證了!
I got my new ID card done !

上星期日時,拿了新拍的照片和填寫好的資料,去里長辦公室那邊辦理新身份證。

這個星期日時,帶了印章和舊身份證去里長辦公室,心中忐忑不安,想說如果辦理人員跟我講「這明明是女生的照片,妳怎麼能辦男生的身份證呢?」就打算大吵一架,說你這里長怎麼不了解自己里民的狀況,還歧視變性人。

我拿出舊身份證時,辦理人員說「要拿本人的身份證才行」

我說 「這是我國中時候拍的」

對方笑笑說 「哦,原來妳國中時候是理小男生頭啊」

拿到身份證,很高興上面是漂亮的女生照片了,但還差名字。我就在路上跟我媽說「昨天同學會時,還有上次看長庚時,大家都問我說怎麼還沒換個名字呢?」我就跟我媽一直在聊什麼名字好:曉風、曉雨、鏡園、曉月、曉真、曉圓....

I got my new ID card done

Last Sunday, I brought my new photo and application form to the office of village head, for applying for the new ID card.

This Sunday, I brought the seal and old ID card to the office of village, with much anxiety. What if the faculty said "Hey, it's a girl's picture. How can you use it to apply for a men's ID card". I prepared to have a fight with them, said "How can you ignorant to the situation of your villagers", and accuse them of discrimination on transsexuals.

While I took out my ID card, the personnel said "You have to bring your personal ID card"!

"This old picture was taken when I studied in junior high school", said I.

she smiled, "No wonder, you had a haircut like a little boy before".

I am very happy when I got my new ID card, because there is a picture of pretty girl on it. However, my Chinese name is still a problem. While I walking on the road, I told to my mom, "Yesterday when I am in the party of my high school classmates, and when I had a clinic with Chang-Gung Hospital, they all asked me, why not change your name".

I discussed with mom, which Chinese name sounds best, such as Xiao-Feng, Xiao-Yu, Jing-Yuang, Xiao-Yuan, Xiao-Yue, Xiao-Zhen, Xiao-Yuan, and so on.

3 comments:

Anonymous said...

你喜歡「曉」這個字阿?
我喜歡曉月:)

Anonymous said...

曉風很像某位作家的名字喔;曉月聽起來很夢幻
有沒有想過去算命?我同學改名的時候有去算命,不過如果妳不迷信這個就算了,哈哈,總之挑喜歡的就好囉
妳的老師和同學們都好好喔

Anonymous said...

曉雲

配上你的姓...........(逃)