2006/11/04

我又重回游泳池了
I am back to the swimming pool again!

我已經兩個月沒有去游泳了,一方面是有一段時間工作繁忙,連週六日都要去加班,一方面是胸部越變越大,覺得再繼續去男更衣室滿奇怪的,可是如果要穿女性泳裝的話又怕會穿幫,心理建設還沒做好,怕去女性更衣室會被人趕出來。

我跟媽媽談過這問題,我說許多網友建議可以去買那種有小裙子的泳裝,我媽覺得沒必要那樣穿,買一般底下是平口褲的泳裝就好了。

買來了之後,其實我還是很擔心,穿上去之後,問問媽媽,看起來有沒有問題?我媽一直鼓勵我,並不會很奇怪的,我才吃下了定心丸,敢去游泳池。

幸好游泳池的人也不多,進入更衣室時,其他人看到我也沒有很注意我,我覺得這種感覺真好,我終於能夠以自己希望的性別來游泳了!

I have not gone to the swimming pool for two months. On the one hand, I was very busy for a period of time. I had to go to the office at weekend or holidays. On the other hand, my breasts are growing bigger and bigger. I feel very embarrassed when I entering the men's locker room. I am afraid my crotch looks too prominent when I wear women's swimwear. My self confidence is still not strong enough. I am afraid I will be expelled away from the women's locker room.

I discussed with my mom on this issue. I said some of my net friends suggested me to buy the swimwear with the little skirt. My mom thought I don't need to wear that. She suggested me to buy the swimwear with bottom like boxer.

After I received the the swimwear, I was still worried. I put to the swimwear, and asked my mom "do I look strange"? My mom encouraged me, said "you don't look strange". Then I was very confident, and I dared to go to the swimming pool.

Fortunately there were not too many people in the swimming pool. When I entered the locker room, others did not notice me too much. I felt very better. I am so glad now I can swim and sport in my favorite gender!

4 comments:

Anonymous said...

恭喜恭喜!

Unknown said...

great step! 我這邊現在已經冷得不能再游, 泳衣束之高閣了.

a said...

to etta,

美國那邊會有溫水游泳池嗎?

Unknown said...

有呀. 但是我平常游的池子是室外的. 先前游泳只要下樓再走四十秒鐘. 學校的溫水池卻要開十分鐘的車.